tisdag 30 november 2010

Hej!
Har ändrat om lite i matrummet som vi kallar det. De vita korgstolarna fick flytta in hit. Blev faktiskt riktigt bra.


Sommarstuga, tycker kanske andra:) Smaken är ju som bekant som baken, delad och tur är väl det. Tänk vad tråkigt om alla tyckte lika.

Undrar vad det är som gör att man faller för vissa stilar. Om jag hade bott i ett supermodernt hus så hade jag inte inrett så här, det är en sak som är säker. 

Vi har sagt att det vore kul att få bygga ett nytt hus någon gång.  Men då vill jag ha det precis på ett visst sätt och då blir det dyrt är jag rädd....

 


Här inne ska jag ta fram det fina (tror jag) trätaket. Har ett kikhål i liten skrubb där jag ser taket. Det är riktigt breda brädor ca 30 cm breda!! Tror det blir riktigt fint. Sedan ska vi göra något åt väggarna här inne. Kanske träpanel, hela eller halva väggen. Eller så blir det målning eller tapeter. Ja ni hör, mycket planer, funderingar och drömmar.

Ny adventljusstake, köpt på Plantagen. Gillar den modellen.

Nej nu får det räcka för mig i dag. Kul att du kikade in!



46 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Du har så fint och jag gillar korgstolarna mycket! Mysigt och så juligt hos dig;)

Kram
Adela

Lantligt i smultronbacken sa...

Supergullig ljusstake du har hittat. Tur är väl att vi tycker olika, säger som dig, tänk om alla tyckte lika. Hua vad tråkigt!

Jag gillar verkligen ert hus, det som vi har fått sett. Verandan är storslagen. Snyggt med ett trätak som är där bakom.

Kram

rustik charm sa...

Hej vännen.
Så fint du har gjort det:)Gillar verkligen korgstolarna.
Ha en mysig dag.
Kram Kristina

Thelma Louise sa...

så koselig hos deg.:-) ha en fin adventstid.:-)

Anonym sa...

Supersnyggt, testa att lägga en röd pläd i soffan:)

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint du har det och tur att vi inte alla tycker lika, det är en välsignelse och att vi har olika idéer!
Vilken fin adventsstake du har.
Agneta kram

Anette sa...

Grattis sååå mycket i efterskott! Såg att du fyllt år=) Vad jag älskar din adventsstake...nyfiken fråga: Hur står ljusen i den? Är det hållare fastsvetsade inuti formen?

Kraaaam/Nettan

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej Anna !
Vad fint det blir! eller blev!:)
Det brukar ju bli när du är ifarten..
Det är så fint hus som ni bor i och läget med..Så jag tycker att ni bor kvar! :)
Mycket på gång hos er, hör jag! Vad flitiga ni är! Vi gorde ju bara en leksaks spis..
Det vore jätte fint att ta fram taket och även sätta upp panel. Det är fint vilket som!
Det är så snygt om panelen går högre upp med.
Hur har ni det annars? Jag fryser så
Du kanske sänker bort en av dina fina kakelugnar åt oss. Visst var det så.
Jag fick inlägget till slut men man blir så sur när man inte lyckas..
Är inte så duktig på det här ändå.
Vilket fint ljustake. Kanske skulle passa här hemma med.
Nere?
Ha en bra dag. nu måste jag verkligen börja sy.
Tog bara en liten fika paus med te och saffrans krans..
Kram Sirpa

Trivsamma förändringar sa...

Kul med många kommande projekt! Trätaket låter väldigt spännande! Här koncentrerar vi oss på köket just nu, men det är lätt att tankarna går vidare till nästa rum eller projekt ibland... Men en sak i taget... hmm
Ha en skön tisdag, kram Maria

Lisas torp sa...

Snygg ljusstake!! Tack för tipset!
Jag tycker ditt rum är underbart och rena ljusterapin i dessa mörka tider!
Varför inte behålla en sommarkänsla året runt!
Jo, mycket är jättesnyggt - även det moderna och minimalistiska med murriga färger, orientaliskt...men frågan är om jag skulle vilja ha det så hemma hos mej!?

Ditt rum ser verkligen jättevackert ut! Jo, det finns visst alltid planer - och tur är väl det - kreativitet kallas det visst också!
Ha en fin dag!
Lisa

Lizas Lantliv sa...

Så fint det blev!
Ljustaken var jättefin!

Ha det bra!

Mvh Liza

Anonym sa...

Jag gillar känslan av sommarstuga, jag strävar efter den känslan hemma hos mig oxå. Ha de gott, Maria

Härligt hemma sa...

Sååååå vackert!! Kram!!

fröken knopp sa...

Hej vännen.. Sommarstuga?! Helt i min smak i allafall, underbart fint!!!

Hm..Tanke var att ta in min korgstol i hallen..insåg doxk att den var välsigt insnöad..hm...Jaja...jag njuter av dina..:)

Varmaste Kramarna Elin

Annas skattkammare sa...

Hej Anna! Stort grattis i efterskott!! Hoppas du hade en bra helg och ja det vore jättemysigt med en liten julträff innan jul. Får se hur vi kan få ihop det. Så fint det blev med korgstolarna i matrummet och jag känner igen det där med att drömma och planera.. =)
Nu ska jag åka till MVC och sen blir det praktik igen.
Ha det gott!
Kram /Anna

Petra sa...

Hej Hej
Åh så fint du har!
Så mysigt!!!

Shabby soul sa...

Darling Anna, I DO really like your home!!
Good days
Silvia

Tierlantijn sa...

What a lovely livingroom you have!!

Ilona

Anonym sa...

Jag måste hålla med alla andra. Ni har verkligen ett underbart hem som insipirar mig oerhört! Brukar smyga in ofta men skriver aldrig något men nu gör jag det:)
Ha en fin jul.
Kram från Erika

Mariette sa...

Hej Anna!

Det är väl lite av en konst att kunna inreda så det passar sitt hus!

Jag tycker du har en så vacker stil.
Korgstolarna står hur fint som helst där ihop med det andra.
Sen när det gäller saker man vill göra så är det väl bra att ha drömmar och tankar och planer. Tänk om man bara var helt nöjd...inte ville mer, vad trist det skulle varit!

Kraam Mariette

Margareta sa...

Så roligt att du har just den stil du har. Jag njuter av dina fina bilder på ditt hem.Ljust och luftigt och vackert.
Och projekt och drömmar...det är en del av livet...

Ha det gott!
Kram Margareta

Anonym sa...

Det är jätte fint! Jag gillar sånt, strumpan du lottar ut skulle passa jätte bra här:)!
Det är bra att ingen har samma smak, som du sa.
I ett supermordent hus finns det inte jätte mycket charm, tycker jag;)

Kul att du tittar in på min blogg, tyvärr funkar det inte att jag advänder picasa, det går bara till mammas sida:( Därför blir det inte många inlägg:(

Kram Jennifer

P.S Är anonym för att mamma är inloggad.;)

Mitt hvite hus sa...

Du har det så vakkert..kurvstolene dine er kjempefine..

ja tenk å få bygget et nytt hus akkurat slik en ville hatt det...men dyrt...ja det hadde det blitt..

klemmer =)

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Riktigt snyggt blev det med. Vad spännande med ett så fint trätak!
Stor Kram Annelie ♥

Saras Inredning sa...

Underbara bilder! Och du vilket fint golv :)

Precis likadan ljusstake köpte jag på IKEA för flera år sedan, kul att se att den kommit tillbaka i olika butiker.

Alltid roligt att hitta nya bloggar att klicka in sig på.

Kramkram/Sara

Susanne sa...

Oj,så FINT du har det:)
Detdär med trätaket låter spännande!
Ha det gott!

Gianly sa...

Wonderfulllllllll!!!!
Come in Italia and look my Giveaway!!!
http://giato.blogspot.com/
Gianly

bakom berget sa...

Jag skulle vara jätteglad om jag hade det så vackert i sommarstugan.....Förresten, så skulle jag vara ännu gladare on jag HADE en sommarstuga. Fniss;)
Visst det är klart att vi alla tycker olika, men jag älskar ditt sätt att inreda.
Ha en go kväll! Kram Åsa.

Unknown sa...

*fniss* jag har också vita korgstolar i vardagsrummet så då delar vi på det intresset och jag tycker inte det ser ut som en sommarstuga. Det är underbart vackert med sådana stolar!!!

Kram Pia

Anonym sa...

Vilken fin stake! Ja resten med!! Älskar den stilen! Så vill jag också ha det hemma hos mig!!/Kristin

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Oh my..you would never get me out of that room....ever!! Love it all!

Alberte sa...

Å, så vakkert du har det.
Gulvet ditt er aldeles praktfullt!

Norregård sa...

Hej!!
Jag gillar verkligen din stil;o)
Våra korgstolar har hamnat i "biblioteket" just nu, de flyttar omkring mest hela tiden....

Visst finns det många fina nya hus, men man får aldrig känslan som i ett gammalt.....
Kram Malin

Vitt för själen sa...

Kanonfint!!
Verkligen ljust & harmoniskt :)

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Så fint så med korgstolarna där :-) Ja visst är det tur att smaken är olika :-)

Drömmar är viktiga, förhoppningsvis hinner man realisera några av dem iallafall! Låter som fina planer ni har för rummet!

Du har väl inte missat min jultävling?

kram Helena /franska liljan

Så Vitt Jag Vet sa...

Din adventsstake passar fint !
Alltid ska det finns planer hur man vill ha !
Väntar att få se hur det blir.
Jag har vårt bibliotek på hälft ännu....
Kraam
Sanne

Livet på Vestergård sa...

Superfint!

Vintage House sa...

Hej
så fint det blev med korgstolarna och vackert resten av rummet oxå.
Här planeras det hela tiden, kan säga att det lutar mycket åt kök. vill så gärna och ha så mycket idéer...
ha en skön skön kväll
kram
sandra

Anonym sa...

Hej Anna.. oh så fint ni har det. helt underbart med ett härligt lugn. Fantastiskt!:)
ha en underbar vecka.
Kram Linda

Dessie sa...

Det blev jätte fint med korgstolarna! Ni har så fint i erat vardagsrum! Jag får ståpäls av ert golv! Så fint med så breda härliga golvplank!!

Ha en mysig kväll.

Kram Dessie

fem barns mamma sa...

Oj, massor av kommentarer:-)
Ser så mysigt ut, adventsljusstaken skulle jag gärna ha, min gamla från IKEA är nog slängd, kan inte hitta den:-(

Kram Emma

lottens vita och gröna sa...

det är såååååååå fint anna, gu vilket rum!
må bäst, varmkram lotten

Jenny sa...

Jättefin ljusstake!! Och visst är det halva nöjet att få drömma....
Kram Jenny (som drömmer om ett hus)

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon!
Nu scarar jag igen..:)
Jag skrev ett långt igår men när jag skulle skicka den så insåg jag att den var på väg åt mig! igen..
Oj, har erat vatten frusit?Hjölp..det kanske händer här med..
Visst är det så att A måste få isolera inte bara sätta upp hyllplaner,snickra leksaksspis mm..Vi måste i göra det ihelgen.
Ljustaken är så fin, undrar om dom hade många sådana kvar?
Jag funderar på att kanske köpa en gammal kamin i svart gjutjärn. Ha den uppe. Direkt när man kommer upp. Lite farligt med den att den blir så varm..
Sa jag redan om huset? Bo kvar!
Visst år Idas klänning söt! Köppte förra året.Hon kan ha den i år med..Tut att man inte få så stora barn, mer ekonomiskst så och speciellt när man ha en hel hög....:)
Hoppas att du får vattnet igång.
Jag ska till duschen
Ha en bra dag!
Kram Sirpa

LOPPISLIV sa...

Hej hopp Anna! Jag tokgillar din "sommarstuga" hihii, vad jag menar är att jag gillar stilen man får när man har korgstolar inomhus, just sommarstuge känslan försöker jag framkalla här i vårt hus faktiskt, jag vill ha ljust och somrigt året om. Underbara bilder, du har såååå fint!!! Skymtar en fin takplafond, är den gammal??? Ett nytt hus skulle vi också önska bygga men så inser jag att det skulle bli så dyrt så därför bor vi kvar i vår lilla villa. Spännande med taket, underbart när man kan gräva fram gamla skatter i sitt hus. Ha en toppen dag. Kraaam Paula, PS; nya ljustaken är superfin, sån modell skulle jag också vilja ha. DS!!

Line fra huset på landet sa...

Så vakkert hos deg:)
nydelig lysestake! Veldig morsom form..litt mer spennende enn mange andre:)
Ha en fiiin 1.desember
Klemmer fra Line

Related Posts with Thumbnails