lördag 3 september 2011



Hej!
Hur har ni det? Själv har vi kommit hem från stallet och skogen. Jag och Felicia tog en liten ridtur i skogen. Vi irrade runt lite men tills slut hittade vi hem:) Fattar inte hur många stigar det finns....

Hästarna ni ser på bilden är de som jag får låna. Hur lyxigt som helst! Den till vänster i bild är en fransk travare. Det är den jag brukar rida mest. Den till höger som ser ut som hon ska somna när som helst är ett svenskt halvblod. 19 år men hur pigg som helst. Ägaren tränar och tävlar en hel del dressyr med henne.

Vi fick svar på allergiproven och visst var det som F redan visste. Hon är allergisk mot hästepitel. Men men allergimedicin och en ny slags nässpray och försiktighet går det bra. Vi håller tummarna att det inte blir värre.


Me and my daughter, Felicia has been, and ridden in the woods. The horse to the left of the picture is a French trotter and the right is a Swedish warmblood.

6 kommentarer:

Åsa sa...

vad härligt det ser ut, att rida i skogen o vilken tur att det finns allergimedicin så att ni kan fortsätta med er hobby :)
ha en fortsatt trevlig lördag
kram Åsa

sylvia sa...

heisan,
nydelige bilder,
ja kjempefint at det finnes allergi medisin, har endel allargi og astma i vår familie.
ha en fin helg,
klem fra sylvia

Menthe Blanche sa...

These two beautiful horses make me want to go for a horseback ride! I love the French trotters ;)

Hanna sa...

ja det får vi verkligen hoppas att allergin inte blir värre.
Kram
HAnna

Källeboda lantliv sa...

ser ut till att vara fina hästar ...det är nog avkopplande med en ridtur ..jag borde också testa mera ..vi har ju också hästar här ..men har inte vant mig ...är rädd av mig ...tur att det inte påverkat barnen ..de rider för fullt ..kram jeanette.kallebodalantliv

A-H sa...

Så fint å dele interessen med din datter;) Fine hester, tenker dere hadde en fin fin tur:)

Klem A-H

Related Posts with Thumbnails