torsdag 22 september 2011


Vi väntar på plåtslagaren som ska sätta på en finare böj här på stupröret. Våra hängrännor är gjorda efter gammal förlaga och jag gillar dem!!
Här har jag ställt en zinktunna med flera små hål i så det silar ut vattnet i backen. Fungerar fint!


Vårt hus har lagom mycket snickarglädje. Jag gillar inte för "krusidullit". Det kanske inte de som byggde huset för många år gjorde heller..?
Vårt hus ser nu nästan exakt likadant ut som på en gammalt foto som vi har. Vi har dock inga spiror och det skulle jag nog kunna tänka mig...


I dag ska jag klippa mig. Är sugen på att klippa av mitt långa hår men jag är inte helt säker...

Nej nu har jag en hungrig 5-åring.


We are waiting for metalsmith to be put on a nice end to the drainpipe. Our gutters are made after the old model. I like them. We have just enough gingerbread at our house. The house was built many years ago.

12 kommentarer:

Lantlig Charm-Petra sa...

Lagom är bäst! Jag ska oxå klippa mig snart och har samma funderingar som du men jag vet att om jag klipper av håret så kommer jag ångra mig efter ett tag. Fast det är så mycket skönare att ha en frisyr, hihi!

Ha en fin dag!

Kram Petra

Norregård sa...

Supersnygga stuprör, vore ngt på ladan:))

Spännande..är du kortklippt nu??
Kram M

Unknown sa...

ciao questo stile di casa mi piace tanto,poi tutto bianco.... che meraviglia!!
E' carina la cesta che hai messo sotto la grondaia....
Hai tagliato i capelli poi?
Baci
Sabrina!!

mammaxtre sa...

Vilken bra lösning med små hål i zinkbaljan.

Ha det fint

Ninnis sa...

Lagom är bäst annars så ser man inte huset för allt "bjäfs".

Spännande att höra om du tog "klippet" eller...=)

Kram Ninni

G:a Affären sa...

Igår hade jag plåtslagaren här, han har verkligen "öga" för vad som passar till olika hus. Sedan förra sommaren har jag upptäckt hängrännor och stuprör, tycker att dina är av den fina sorten.
Rolig idé med läckande zinkbalja!

Camillas vita villa sa...

Hej!
Ditt hus är såå fint, med lagom mycket snickarglädje. Är också trött på mitt hår, men vågar inte klippa av mitt för då vet jag att jag ångrar mig, det får bli en ny färg istället.
Kram

Lantligt i smultronbacken sa...

De gamla stuprännorna är verkligen fina, de måste ni absolut behålla.

Jag har precis fått till flätlångt hår och är så nöjd, Det var väldigt många år sen jag hade så här långt. SKa bli spännande att se hur du gjorde

Kram Teres

Johanna Stålros sa...

ja hur gjorde du??? Vågade du klippa av??? Kram Johanna

Lilla Blanka sa...

Hej Anna!
Oj vågar du klippa av dig håret?
Jag klippte av mitt nästan midjelånga hår till axellängd :) men nu är det rätt långt igen. Skulle inte våga klippa kort :)

Erat hus är så himla fint! Både fasad och allt!
Kram
Mia

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Anna! Era stuprör är så fina ( de också hihiii) gillar färgen, och snickarglädjen också, just att det är så enkelt gör att det blir mer eftektfullt. Jag gillar inte heller för mycket krysiduller, det enkla är snyggast.

Jag tokgillar ert hus, så himla fint både ute och inne, ett riktigt drömhus :-)

Såå du ska klippa dig, spännande. Själv är jag en riktig fegis, har alltid haft långt hår, klipper av det till axellängd då och då, har också funderat på det ett tag nu men fegar ur jämt..fniss :-)

Fin fredag till dig. Kraaaam Paula

rosvikslyckan sa...

Ert hus är bland de vackraste jag någonsinn sett, WOW! håller med dig precis lagom med snickarglädje. I mitt nästa liv kanske jag får ett sånt fint Drömhus;)

trevlig helg
kram Jenny

Related Posts with Thumbnails