lördag 12 januari 2013

 
J U L E N  UT.....
 
 
 
 Vårt matrum just nu, inga stjärnor och de få tomtar jag hade är väck.


Ni undrar hur det går med vår övervåning. Om jag säger som så "allt har sin tid", jag behöver inte säga så mycket mer.....

Jo idag grejas det faktiskt där uppe. Vi gör ju inte som de flesta skulle göra, slänga ut det gamla golvet som är trasigt på sina ställen. Nej vi lagar och försöker få till det, för vi vill ju behålla de gamla fina breda brädorna. Så himla viktigt tycker jag i gamla hus. Synd bara att inte alla tänker så.....

Hur som helst så drar det med sig en hel del bekymmer och klurande (och en del svordomar) att få ihop de gamla brädorna i olika nivåer och bredder som ni förstår.

Tur har jag som slipper det......någon ska ju sköta marktjänsten också, eller hur??



9 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej
visst är det så ;)
Hos oss hade vi inget val att behålla det gamka golvet men tanjen på det nyaså kommet det nog leva om så att det set relativt gammlt ut.
Fast just när man jobbar med det så kam ban vara lite för petig;)
Ha en skön helg.
Och låt det tar sin tid :)bäst så

Hälsa alla ! Kram

Em sa...

du har en jätte fin blogg & bor hur vackert som helst! din blogg är inlagd bland mina bloggfavoriter! jag undrar, vart har du köpt den fina ljuskronan? :D

Carolinas little blogg sa...

Jag älskar ditt hem! Stor insprations källa ha en bra helg kram Carolina

LOPPISLIV sa...

Jättefint!! Blir alltid så himla fräscht när man städat ut julen, och ser så rent ut :-) då börjar tankarna snurra och man vill ändra om, sån är jag ialla fall. Du, jag känner igen det där med att det tar tid, tittade på min kristallkrona nyss som jag plockat isär i somras...hm hm skulle ju bara ta någon dag och fixa..ähummm och listprojekt har vi hela huset, man blir hemmablind :-)) men skönt är väl det att man inte behöver skynda fram utan ta det i sin egen takt :-)) Ha en fin lördag!! Såååå kul att du bloggar igen tycker jag. Kram Paula

mormorMärtas sa...

Vilket härligt ljus i rummet!!
Så fint...
Det är verkligen mycket av charmen i gamla hus att det gamla är kvar...så man ser och känner det genuina. Det kommer bli jättebra, det är jag säker på!

Kram Annika

VI I FYRAN sa...

Det är alltid lika mycket inspiration här hos dig!

Ha det bra!
KRam L-L

Tinas bo sa...

Grymt snyggt!!
Golvet är sååå tjusigt...

Och jag tycker det är underbart att ni behåller de gamla golvbrädorna..

ha en mysig helg
Kram Tina

Marita sa...

Vad härligt att ni bevarar det gamla så långt det går! Det blir så mycker finare då! Jag tycker man ska vara rädd om det gamla och vackra så långt det går!! Lycka till med ert arbete! Kram, Marita

LissasVita sa...

Härligt att få ta tillvara det gamla ...där lever själen kvar... Kramen Lisbeth

Related Posts with Thumbnails